На основу члана 83. Закона о запосленима у аутономним покрајинама и јединицама локалне самоуправе („Службени гласник РС”, бр. 21/16, 113/17, 95/18, 113/17 – др. закон, 95/18 – др. закон, 86/19 – др. закон, 157/20 – др. закон, 123/21 – др. закон и 92/23) и члана 5. Уредбе о спровођењу интерног и јавног конкурса за попуњавање радних места у аутономним покрајинама и јединицама локалне самоуправе („Службени гласник РС”, број 107/23), начелник Општинске управе, оглашава

 

ИНТЕРНИ КОНКУРС

ЗА ПОПУЊАВАЊЕ ИЗВРШИЛАЧКИХ РАДНИХ МЕСТА

У ОПШТИНСКОЈ УПРАВИ ОПШТИНЕ РАШКА

 

 

 

1.      РАДНО МЕСТО 1. Послови бесплатне правне помоћи у Одсеку за општу управу и грађанска стања  у Одељењу за општу управу и скупштинске послове, у звању саветник-број службеника 1,

 

2.      РАДНО МЕСТО 2. Имовинско правни послови  у  Одељењу за урбанизам, стамбено-комуналне послове и заштиту животне средине, у звању саветник-број службеника 1 ,

 

3.      РАДНО МЕСТО 3.  Послови буџета у Одсеку за буџет и трезор   у Одељењу за финансије и локалну пореску администрацију, у звању саветник-број службеника 1,  

 

4.      РАДНО МЕСТО 4.  Комунални инспектор у Одсеку за инспекцијски надзор у  Одељењу за инспекцијске послове, у звању саветник-број службеника 1,

 

5.      РАДНО МЕСТО 5.  Грађевински инспектор у Одсеку за инспекцијски надзор у  Одељењу за инспекцијске послове, у звању саветник-број службеника 1.

 

 

 

 

 

 

I Орган/служба/организација у ком/којој се радно место попуњава:

Општинска управа општине Рашка, у Рашки,  ул. Предрага Вилимоновића бр.1.

 

II Радно место које се попуњава:

 

1.      Радно место “ Послови бесплатне правне помоћи у Одсеку за општу управу и грађанска стања  у Одељењу за општу управу и скупштинске послове, у звању саветник-број службеника 1“

  

Опис посла:  Пружа стручну правну помоћ грађанима који имају пребивалиште на територији општине Рашка, усменим правним саветима уз самосталност у раду, пружа стручну правну помоћ грађанима састављањем поднесака којима се иницира поступак пред надлежним органом (тужбе, жалбе, предлози, уговори и др.) уз самосталност у раду, води евиденцију о пруженим услугама, сачињава извештаје из делокруга рада, стара се о правилној примени и прати законску и подзаконску регулативу и друге прописе како би квалитетно била пружена услуга грађанима, обавља послове одлучивања о захтеву за остваривање права на бесплатну правну помоћ и пружања бесплатне правне подршке и води евиденцију о истом, сачињава и доставља извештаје надлежном министарству у складу са Законом о бесплатној правној помоћи уз самосталност у раду, поступа по захтевима физичких и правних лица за пружање информација од јавног значаја и обавља послове лица за заштиту података о личности, врши пријем информација и води поступак у вези са узбуњивањем, обавља и друге послове по налогу шефа Одсека и руководиоца Одељења.

 

Услови: Стечено високо образовање из поља друштвено хуманистичких наука-област  правне науке  на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, мастер струковним студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, положен државни стручни испит, најмање 3 године радног искуства у струци, као и потребне компетенције за обављање послова радног места.

 

 

    2.   Радно место „   Имовинско правни послови  у  Одељењу за урбанизам, стамбено-комуналне послове и заштиту животне средине, у звању саветник-број службеника 1

 

Опис послова: Води управни поступак и израђује решења у поступку експропријације, депоседирања, комасације, самовласног заузећа земљишта, национализације и денационализације, као и остала појединачна акта у области својине и режима коришћења земљишта, обавља административне послове за потребе Комисије за повраћај земљишта, стара се о спровођењу поступка за издавање на коришћење, у закуп, отуђење и прибављање непокретности у јавној својини општине Рашка; израђује нацрте аката за потребе Скупштине из области имовинско – правних послова, израђује уговоре о закупу за станове намењене лицима у стању социјалне потребе, спроводи поступак око враћања утрина и пашњака селима на коришћење; припрема одговоре по жалбама за потребе другостепеног органа;  електронски управно поступа и електронски комуницира са странкама и другим органима , преко Портала е Управа, даје предлог за  разраду описа  и других елемената нових е Услуга и прати ажурност објављених услуга; припрема одговоре,  анализе информације и извештаје из делокруга Одељења, обавља и друге послове по налогу руководиоца Одељења и начелника Општинске управе.

Услови:Стечено високо образовање из поља друштвено хуманистичких наука -област правне науке на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, мастер струковним студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, положен државни стручни испит, најмање 3 године радног искуства у струци, као и потребне компетенције за обављање послова радног места.

 

3. Радно место „  Послови буџета у Одсеку за буџет и трезор   у Одељењу за финансије и локалну пореску администрацију, у звању саветник-број службеника 1

 

Опис послова: Анализира захтеве за финансирање директних и индиректних корисника буџетских средстава, обавештава кориснике буџета о усвојеним апропријацијама и извршеним променама истих, прати кретања буџетских прихода и расхода и контролише план извршења буџета директних и индиректних корисника буџетских средстава, врши корекције и прослеђује кориговани план трезору, врши месечно слагање прилива прихода буџета са Управом за трезор, врши унос основних апропријација и измена апропријација одобрених Одлуком о буџету и Одлуком о допунском буџету, саставља месечне, кварталне, полугодишње и годишње извештаје прихода и расхода и врши усаглашавање са главном књигом трезора, прати дневне, месечне и кварталне квоте за плаћање, контролише преузете обавезе ради утврђивања усклађености са донетим буџетом, врши израду информација о реализацији финансијских планова индиректних буџетских корисника, попуњава налоге за преносе средстава индиректним буџетским корисницима, врши израду извештаја за потребе Министарства финансија, организује процесе свакодневне обраде и плаћања по захтевима корисника и доставља преглед обавеза по примљеним захтевима, уско сарађује са свим организационим деловима везаним за главну књигу и одговаран је за консолидацију свих рачуноводствених извештаја на нивоу трезора, обавља послове на прикупљању и анализирању финансијских планова буџетских корисника, обавља и друге послове по налогу шефа Одсека и руководиоца Одељења.

 

Услови:Стечено високо образовање из поља друштвено хуманистичких наука-област економске науке  на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, мастер струковним студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, положен државни стручни испит, најмање 3 године радног искуства у струци, као и потребне компетенције за обављање послова радног места.

 

 

4. Радно место „  Комунални инспектор у Одсеку за инспекцијски надзор у  Одељењу за инспекцијске послове, у звању саветник-број службеника

 

Опис послова: Прати прописе из области становања и комуналних делатности, израђује нацрте аката из стамбене и комуналне области, пружа стручну помоћ органима стамбених зграда, води управни поступак по захтеву странака и израђује решења из комунално стамбене области, сарађује у изради урбанистичких и техничких услова за потребе заузећа јавних површина, израђује решења о утврђивању посебног режима саобраћаја у складу са општинским одлукама и законом, израђује решења о раскопавању јавних површина, израђује решења о претварању стамбеног у пословни простор, израђује решења о исељењу из стана бесправно усељених лица по захтеву корисника стана, израђује решења о одобрењу сече и вађењу садница, шибља и другог садног материјала са јавних површина, израђује решења о одобравању заузимања јавних зелених површина, тротоара и паркиралишта, ради обезбеђења градилишта, израђује решења о заузећу јавних површина, утврђује испуњеност услова у погледу заузећа јавних површина, води катастар и евиденцију пријава за коришћење ресурса подземних вода и геотермалних ресурса за потребе физичког лица, доставља извештај о поднетим пријавама надлежном органу, обавља  и друге послове по налогу шефа Одсека и руководиоца Одељења.

 

Услови: Стечено високо образовање из поља друштвено хуманистичких наука-област  правне науке или област менаџмент и бизнис или из поља техничко-технолошких наука-област грађевинско инжењерство или област саобраћајно инжењерство или из поља природно-математичких наука на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, мастер струковним студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету и најмање једну годину радног искуства у струци или најмање пет година проведених у радном односу у органима аутономних покрајина и јединицама локалне самоуправе, у органима градских општина, као и службама и организацијама које оснива надлежни орган аутономне покрајине, јединице локалне самоуправе и градске општине за обављање послова управе, положен државни стручни испит, положен испит за инспектора, као и потребне компетенције за обављање послова радног места.

 

5.  Радно место „ Грађевински инспектор у Одсеку за инспекцијски надзор у  Одељењу за инспекцијске послове, у звању саветник-број службеника 1

 

Опис послова: Врши инспекцијски надзор над изградњом објеката за које одобрење за изградњу издаје општина, врши надзор да ли предузеће, друго правно лице, предузетник који гради објекат, лице које врши стручни надзор, односно лица која обављају поједине послове на пројектовању или грађењу објеката испуњавају прописане услове, контролише да ли је за објекат који се гради, односно за извођење радова издато одобрење за изградњу, проверава да ли је почетак грађења објекта, односно извођења радова пријављен на прописан начин, подноси прекршајне пријаве, пријаве за привредни преступ и кривичне пријаве против физичких и правних лица која изградњу објекта не врше у складу са позитивним законским прописима,  контролише да ли је градилиште обележено на прописан начин, врши надзор да ли се објекат гради према одобрењу за изградњу и главном пројекту, контролише да ли извршени радови, материјал, опрема и инсталација који се уграђују одговарају прописаним стандардима, техничким нормативима и нормама квалитета, проверава да ли је извођач радова предузео мере за безбедност објекта, суседних објеката, саобраћаја, околине и заштиту животне средине, контролише да ли на објекту који се гради или је изграђен постоје недостаци који угрожавају безбедност његовог коришћења и околине, проверава да ли извођач радова води грађевински дневник и књигу инспекције на прописан начин, проверава да ли се у току грађења и коришћења објеката врше прописана осматрања и одржавање објекта, проверава да ли је за објекат који се користи издата употребна дозвола, проверава да ли је употребна дозвола издата на прописан начин, обавља и друге послове по налогу шефа Одсека и  руководиоца Одељења.

 

Услови: Стечено високо образовање из поља техничко технолошких наука-област грађевинско инжењерство или област архитектура на основним академским студијама у обиму од најмање 240 ЕСПБ бодова, мастер академским студијама, мастер струковним студијама, специјалистичким академским студијама, специјалистичким струковним студијама, односно на основним студијама у трајању од најмање четири године или специјалистичким студијама на факултету, положен државни стручни испит, положен испит за инспектора, најмање 3 године радног искуства у струци, као и потребне компетенције за обављање послова радног места.

 

 

III Место рада:

Општинска управа општине Рашка у Рашки, ул. Предрага Вилимоновића бр.1.

 

IV Компетенције које се проверавају у изборном поступку:

 

У изборном поступку се проверавају посебне функционалне компетенције и мотивација за рад на радном месту и прихватање вредности јединице локалне самоуправе.

 

V Поступак и начин провере компетенција:

 

За радно место под редним бројем 1 врши се провера следећих компетенција:

 

1)  - Посебна функционална компетенција за област рада  послови правне помоћи грађанима (систем пружања правне помоћи грађанима;руковање електронском базом прописа;бесплатна правна помоћ; основе процесних закона; вештине комуникације и конструктивног решавања конфликата) и управно-правни послови (општи управни поступак; правила извршења решења донетих у управним поступцима; посебне управне поступке; управне спорове, извршење донетих судских пресуда; праксу/ставове судова у управним споровима)- провераваће се писмено, путем симулације;

        - Посебна функционална компетенција-релевантни прописи из делокруга радног места - Закон о локалној самоуправи, Закон о бесплатној правној помоћи, Закон о општем управном поступку, Кривични законик, Породични закон, Закон о наслеђивању, Закон о облигационим односима, Закон о парничном поступку, Закон о ванпарничном поступку, Закон о извршењу и обезбеђењу, Закон о јавном бележништву, Закон о кривичном поступку, Закон о управним споровима, Закон о прекршајима   - провераваће се писмено, путем симулације.

 

2. Процена мотивације за рад на радном месту и прихватање вредности јединице локалне самоуправе провераваће се путем разговора са Комисијом.

 

 

За радно место под редним бројем 2 врши се провера следећих компетенција:

1) - Посебна функционална компетенција за област рада  управно-правни послови  (општи управни поступак; правила извршења решења донетих у управним поступцима, посебне управне поступке; управне спорове,извршење донетих судских пресуда;праксу/ставове судова у управним споровима) и стручно-оперативни послови (методе и технике опсервације, прикупљања и евидентирања података; технике обраде и израде прегледа података; методе и технике израде извештаја на основу одређених евиденција; технике израде општих, појединачних и других правних и осталих аката;облигационе односе; имовинско-правне односе ) -провераваће се писмено, путем симулације;

 

  - Посебна функционална компетенција-релевантни прописи из делокруга радног места - Закон о експропријацији, Закон о планирању и изградњи - провераваће се писмено, путем симулације.

 

2. Процена мотивације за рад на радном месту и прихватање вредности јединице локалне самоуправе провераваће се путем разговора са Комисијом.

 

За радно место под редним бројем 3 врши се провера следећих компетенција:

 

1) -Посебна функционална компетенција за област рада  финансијско- материјални послови  (  буџетски систем Републике Србије; међународни рачуноводствени стандарди у јавном сектору; методе и поступци финансијског планирања, анализе и извештавања; терминологија, стандарди, методе и процедуре из области буџетског рачуноводства иизвештавања;релевантне софтвере; финансијско управљање и контрола) и управно-правни послови (општи управни поступак; правила извршења решења донетих у управним поступцима; посебне управне поступкe) -провераваће се писмено, путем симулације;

  - Посебна функционална компетенција-релевантни прописи из делокруга радног места - Закон о буџетском систему, Закон о локалној самоуправи, Закон о финансирању локалне самоуправе , Закон о јавном дугу - провераваће се писмено, путем симулације.

 

2. Процена мотивације за рад на радном месту и прихватање вредности јединице локалне самоуправе провераваће се путем разговора са Комисијом.

 

За радно место под редним бројем 4 врши се провера следећих компетенција:

 

1)Посебна функционална компетенција за област рада  инспекцијски послови  (општи управи поступак и основе управних спорова;основе казненог права и казнених поступака;основе  прекршајног права и прекршајни поступак;основе привредног права и привредног пословања;поступак инспекцијског надзора и методе анализе ризика;функционални јединствени информациони систем; основе вештина комуникације, конструктивног решавања конфликата  и управљања стресом;кодекс понашања и етике инспектора- провераваће се писмено, путем симулације;

 2) - Посебна функционална компетенција-релевантни прописи из делокруга радног места -   Закон о инспекцијском надзору, Закон о комуналним делатностима,  Закон о становању и одржавању стамбених зграда, Закон о заштити становништва од заразних болести  - провераваће се писмено, путем симулације.

2. Процена мотивације за рад на радном месту и прихватање вредности јединице локалне самоуправе провераваће се путем разговора са Комисијом.

 

За радно место под редним бројем 5 врши се провера следећих компетенција:

 

1) - Посебна функционална компетенција за област рада инспекцијски послови  (општи управи поступак и основе управних спорова;основе казненог права и казнених поступака;основе  прекршајног права и прекршајни поступак; основе привредног права и привредног пословања;поступак инспекцијског надзора и методе анализе ризика;функционални јединствени информациони систем;основе вештина комуникације, конструктивног решавања конфликата  и управљања стресом; кодекс понашања и етике инспектора- провераваће се писмено, путем симулације;

2) - Посебна функционална компетенција-релевантни прописи из делокруга радног места - Закон о инспекцијском надзору, Закон о планирању и изградњи, Закон о озакоњењу објеката, Закон о становању и одржавању стамбених зграда, Правилник о садржини и начину вођења књиге инспекције, грађевинског дневника и грађевинске књиге, Правилник о начину затварања и обележавању затвореног градилишта, Правилник о посебним елементима, односно критеријумима за процену ризика, учесталости вршења инспекцијског надзора на основу процене ризика и посебним елементима плана инспекцијског надзора у области изградње објеката , Правилник о изгледу, садржини и месту  постављања градилишне табле, Правилник о садржини и начину вршења техничког прегледа објекта, саставу комисије, садржини предлога комисије о утврђивању подобности објекта за употребу, осматрању тла и објекта у току грађења и употребе и минималним гарантним роковима за поједине врсте објеката, Правилник о посебној врсти објеката и посебној врсти традова за које није  потребно прибављати акт надлежног органа, као и врсти објеката који се граде, односно врсти орадова који се изводе, на основу решења о одобрењу за извођење радова , као и обиму и садржини, Правилник  о објектима на које се не примењују поједине одредбе Закона о планирању и изградњи, Правилник о поступку доношења и садржини програма уклањања објеката  - провераваће се писмено, путем симулације.

 

2. Процена мотивације за рад на радном месту и прихватање вредности јединице локалне самоуправе провераваће се путем разговора са Комисијом.

 

 

 

VI Право учешћа на интерном конкурсу:

 

На интерном конкурсу могу да учествују службеници запослени на неодређено време у Општинској управи општине Рашка.

 

VII Пријава на интерни конкурс врши се на прописаном обрасцу пријаве

 

Образац пријаве на овај конкурс доступан је на интернет презентацији општине Рашка  www.raska.gov.rs или га лица у штампаном облику могу преузети на шалтеру Општинског  услужног центра Општинске управе општине Рашка.

 

Приликом предаје пријаве на интерни конкурс, пријава добија шифру под којом подносилац пријаве учествује у даљем изборном поступку.

Подносилац пријаве ће бити обавештен о додељеној шифри у року од три дана од пријема пријаве путем   писменог обавештења.

 

VIII Рок за подношење пријаве

Рок за подношење пријаве на интерни конкурс је 8 дана и почиње да тече од 15.маја 2025. године и истиче 22.маја 2025.године.

 

IX Адреса на коју се подноси пријава за интерни конкурс:

У Општинској управи општине Рашка ул. Предрага Вилимоновића бр.1, са назнаком: „за Интерни конкурс”.

 

 

 

X   Докази који се достављају током изборног поступка

 

1.      Оверена фотокопија дипломе којом се потврђује стручна спрема;

2.      Оригинал или оверена фотокопија доказа о положеном стручном испиту за рад у државним органима;

3.      Оригинал или оверена фотокопија доказа о радном искуству у струци (потврде, решења и други акти којима се доказује на којим пословима, са којом стручном спремом и у којем периоду је стечено радно искуство);

4.      Оригинал или оверена фотокопија решења о распоређивању или решења да је службеник нераспоређен.

 

Сви докази се прилажу у оригиналу или у фотокопији која је оверена код јавног бележника (у изузетним случајевима, у градовима и општинама у којима нису именовани јавни бележници, приложени докази могу бити оверени у основним судовима, судским јединицама, пријемним канцеларијама основних судова, односно општинским управама као поверени посао).

Као доказ се могу приложити и фотокопије докумената које су оверене пре 1. марта 2017. године у основним судовима, односно општинским управама.

Фотокопије докумената које нису оверене од стране надлежног органа неће се разматрати.

Напомена: Орган, по службеној дужности, на основу члана 103. Закона о општем управном поступку („Службени гласник РС”, бр. 18/16 , 95/18 – аутентично тумачење и 2/2023 – одлука УС), за кандидате прибавља:

1)доказ о положеном државном стручном испиту за рад у државним органима .

 

Потребно је да учесник конкурса у обрасцу пријаве, у делу Изјава*, заокружи на који начин жели да се овај податак прибави из службене евиденције.

 

XI Место, дан и време када ће се спровести изборни поступак:

 

Изборни поступак ће се спроводити почев 26.маја 2025. године, са почетком у 8 часова, у  у канцеларији број 13, на првом спрату Општинске управе општина Рашка, улица Предрага Вилимоновића број 1, о чему ће кандидати бити обавештени путем писменог обавештења.

 

XII Лице које је задужено за давање обавештења о интерном конкурсу:  Мирослав Чомагић, Руководилац Одељења за општу управу и скупштинске послове, бр.телефона 036/733-946.

 

 

Образац пријаве за ова радна места могу се преузети из прилога овог конкурса који ће бити објављен на веб презентацији www.raska.gov.rs

* Неблаговремене, недопуштене, неразумљиве или непотпуне пријаве биће одбачене.

Сви изрази, појмови, именице, придеви и глаголи у овом огласу који су употребљени у мушком граматичком роду, односе се без дискриминације и на особе женског пола.

Овај оглас објављен је на огласној табли Општинске управе општине Рашка и на веб презентацији    www.raska.gov.rs

 

 

                                                                                                     НАЧЕЛНИК

                                                                                    Слободан Ристовић, дипл.правник